Předškolní vzdělávání a péče o děti (OECD)
Česká školní inspekce má svou zástupkyni v projektu OECD Předškolní vzdělávání a péče o děti PhDr. I. Borkovcovou.
V rámci tohoto projektu zaměřujícího se především na kvalitu předškolního vzdělávání vydala OECD v r. 2012 publikaci Starting Strong III : A Quality Toolbox for ECEC , která poskytuje přehledy výzkumů, mezinárodní srovnání a příklady osvědčené praxe z různých zemí.
---------------------------------
Česká školní inspekce má od roku 2012 nově svou zástupkyni v projektu OECD Předškolní vzdělávání a péče o děti /Network on Early Childhood Education and Care (ECEC) – OECD/, který funguje jako síť pro získávání informací, tvorbu analýz a pro setkávání odborníků v této oblasti. Je řízen přímo Výborem pro vzdělávání (EDPC) OECD. Českou republiku v projektu ECEC - OECD zastupuje na základě nominace MŠMT PhDr. Irena Borkovcová z České školní inspekce irena.borkovcova@csicr.cz
Předškolní vzdělávání a raná péče, (dále jen ECEC), se stává politickou prioritou v mnoha zemích. Výzkumy ukazují, že ECEC přináší řadu výhod, včetně sociálních a hospodářských. Děti, které získaly dobré základy pro učení v raném dětství, budou mít lepší výsledky ve svém dalším životě.
V dubnu 2011 vyjádřilo MŠMT zájem na projektu pokračovat ve spolupráci s Českou školní inspekcí. Nový mandát pro ECEC byl přijat od 1.1. 2012 do 31.12. 2016. Členské státy se mohou účastnit práce v síti bez finančních nákladů, předpokládá se ovšem aktivní spolupráce, zejména aktivní účast v pracovních skupinách, průběžné zasílání informací a dat k řešeným tématům a připomínkování pracovních materiálů.
Projekt "Podpora kvality vzdělávání a péče v raném dětství" řízený sítí ECEC OECD se na problematiku kvality ECEC cíleně zaměřuje. Klade si za cíl kvalitu ECEC definovat.
V publikaci vydané v r. 2012 Starting Strong III : A Quality Toolbox for ECEC vymezuje pět nástrojů politiky, které mají potenciál přispět ke zvýšení úrovně a kvality v předškolním vzdělávání a rané péči. Poskytuje stručné přehledy výzkumů, mezinárodní srovnání a příklady osvědčené praxe z různých zemí. Může být využit pro sledování trendů v předškolním vzdělávání a péči v zemích OECD, ke srovnávacím analýzám a hodnocení kvality tohoto stupně vzdělávání v ČR. Zároveň poskytuje náměty k diskusi o kladech a záporech národní politiky a může napomoci k řešení problémů preprimárního vzdělávání v naší zemi.
Podrobnější informace o projektu ECEC, včetně odkazu na on-line verzi publikace Starting Strong III, naleznete na www.oecd.org/edu/earlychildhood.
Převzato z http://www.csicr.cz/cz/O-nas/Mezinarodni-spoluprace/CSI-ma-svou-zastupky...
-----------------------------------------
Organizace pro ekonomickou spolupráci a rozvoj (OECD – Organisation for Economic Co-operation and Development) je světová organizace sdružující v současné době 34 ekonomicky nejvyspělejších zemí světa, které projevily zájem a splnily podmínky stanovené pro členství v OECD. Česká republika je členem OECD od prosince roku 1995, což jí mj. umožňuje účastnit se mezinárodní mnohostranné spolupráce členských zemí OECD v oblasti vzdělávání.
http://www.oecd.org
- Pro psaní komentářů se přihlašte
Poslední komentáře
11 let 23 týdnů zpět
11 let 23 týdnů zpět
11 let 24 týdnů zpět
11 let 26 týdnů zpět
11 let 27 týdnů zpět
12 let 44 týdnů zpět
13 let 9 týdnů zpět
13 let 12 týdnů zpět
13 let 12 týdnů zpět
13 let 12 týdnů zpět